Wall Street Journal zadarmo nebude

**Rupert Murdoch** dokončil svůj názorový obrat a zřejmě se již definitivně rozhodl: přístup na velkou část webu „WSJ.com“:http://www.wsj.com bude i nadále placený.

Když Murdoch WSJ kupoval, zdálo se, že je jen otázka času, kdy obsah WSJ volně zpřístupní. Opouštění od placeného modelu je ostatně trendem – viz nedávné ukončení relativně úspěšného programu TimesSelect u NY Times. U médií převládá víra, že nárůst čtenářů a vyšší zisky z reklamy přinesou více peněz a větší vliv než nabízí placený či hybridní model. Mírný úkrok udělal i WSJ, když nedávno sjednotil weby **“wsj.com/opinion“:http://online.wsj.com/public/page/opinion.html** a opinionjournal.com a texty na nich zpřístupnil zdarma.

Murdoch nyní v Davosu řekl:
> Hodláme výrazně rozšířit a vylepšit volně přístupné části Wall Stret Journal online, ale stále zde bude silná nabídka pro předplatitele. Obvzláště důležité texty budou stále pod placenou sekcí a – je mi líto – bude pravděpodobně dražší.“

Murdoch se prostě poučil, že hybridní model u WSJ docela funguje. Byť je velká část obsahu placená, WSJ stále patří mezi nejnavštvovanější weby (milion předplatitelů a pět a půl milionů unikátních návštěvníků měsíčně). Podle „článku“:http://online.wsj.com/article/SB120119406286813757.html WSJ by se návštěvnost musela zvýšit na 20 milionů (tedy více než má nyní nytimes.com), aby zisky z reklamy nahradily zisky z předplatného.

Odkazy

– „Murdoch: WSJ.com Won’t Go Free“:http://blogs.wsj.com/davos/2008/01/24/murdoch-wsjcom-wont-go-free/. blogs.WSJ.com. 24.1.2008
– „WSJ.com to Retain Subscription Component“:http://online.wsj.com/article/SB120119406286813757.html. wsj.com. 25.1.2008
– „Much Ado About Murdoch’s ‘Change Of Heart’ Re Free WSJ.com“:http://www.paidcontent.org/entry/419-much-ado-about-murdochs-change-of-heart-re-free-wsjcom. paidcontent.org. 16.1.2008
– „Wall St. Journal to Continue Its Charges for Web Content“:http://www.nytimes.com/2008/01/25/business/media/25journal.html?ref=business. nytimes.com. 25.1.2008
– „Murdoch says won’t make all of online WSJ free“:http://www.reuters.com/article/gc07/idUSL2473813520080124?sp=true. reuters. 24.1.2008