Strategie s 2D kódy, zprávy na iPrima.cz netáhly

Včera proběhla první česká „nekonference“:http://www.tuesday.cz/?server=1〈=1&section=226&event=328 na téma *“publikování na internetu“*. Experimentální formát měl své mušky, mouchy a masařky, nicméně pár zajímavých věcí jsem se dozvěděl.

**TV Prima** představila nové zprávy a prvně je také nabízela online na internetu, nicméně počet diváků je možná pro tvůrce zklamáním. Současně se dívalo maximálně kolem **dvou set lidí**. Na druhou stranu, nelze se moc divit, smysl to má asi jen pro pravidelné diváky, kteří jsou zrovna mimo dosah svého televizoru.

[* http://onlinezurnalistika.pribehy.cz/wp-content/uploads/2008/02/strategie.jpg .(QR kódy ve Strategii) *]Zajímavá byla mikroprezentace **Martina Kopty** o **2D kódech**, o kterých jsem zde již „dvakrát“:http://online.zurnalistika.cz/16/google-experimentuje-s-carkovym-kodem-v-novinach/ „psal“:http://online.zurnalistika.cz/7/carkovy-kod-v-sun-se-ujal/ a které potenciálně mohou být jednou z „must-have“ pro média. **Dominik Hrodek** ze **Strategie** mě potěšil aktuálním číslem, kde je o QR kódech stránkový „článek“:http://www.istrategie.cz/scripts/detail.php?id=342589 od **Milana Hajíčka** z OgilvyOne a sama Strategie s čárkovými kódy experimentuje – na několika stránkách byl kód pro ukázku použit.

Strategie zvolila uzavřený systém firmy „beetagg“:http://www.beetagg.com/en/default.aspx, před čímž varoval jak Martin Kopta, tak Milan Hajíček ve svém článku. Takhle by navíc médium muselo platit peníze za proklik (aneb jak Lukáš Plíhal s narážkou na PPC říká *paper-click*), čemuž se u otevřených systémů vyhne. Na fóru tagg.cz čtu informaci: *“Brzy budes moci videt BeeTagg na 95% v prvnim tydeniku a to v kazdem cisle“* Uvidíme, jestli byla řeč o Strategii nebo něčem jiném. O 2D kódech asi brzo uslyšíte i na „Buzzmagu“:http://buzzmag.cz/ Pavla Neumanna, který včera natáčel s Martinem Koptou video.

[* http://onlinezurnalistika.pribehy.cz/wp-content/uploads/2008/02/kopta-neuman.jpg .(Martin Kopta a Pavel Neuman) *]

(*Hračičky v akci.*)

Třetí zajímavý diskusní postřeh byl od „Jana Vetyšky“:http://blog.vetyska.cz/ o mikroblogování (na nekonferenci jinak mluvil o mikroblozích zástupce nového českého mikroblogovadla „drbz.cz“:http://www.drbz.cz/). Jakožto veliký fotbalový fanda je využívá při výpadech na zahraniční zápasy: decentralizovaná komunita fandů se navzájem informuje, kde jsou zácpy, kde je dobré občerstvení, kde kdo zrovna rozdává autogramy atd. Mikroblogování má vůbec zajímavý potenciál pro média, určitě na to ještě dojde.

[* http://onlinezurnalistika.pribehy.cz/wp-content/uploads/2008/02/kopta-vetyska.jpg .(Martin Kopta a Jan Vetyška) *]

*(Jan Vetyška vlevo, Martin Kopta vpravo)*