Proč by měli novináři používat Twitter

Publicista „Nico Luchsinger“:http://150worte.ch/blog/ dal dohromady několik důvodů („en“:http://onlinejournalismblog.com/2008/01/18/why-journalists-should-use-twitter/ | „de“:http://www.nzz.ch/nachrichten/medien/das_zwitschern_im_internet_wird_lauter_1.653196.html), proč by novináři měli používat **“Twitter“:http://www.twitter.com/**. Jeho body jsou:

/—html

1. Kde jsou lidé, musí být i novináři
Twitter bude brzo používat milion lidí.

2. Pohodlné místo pro bleskovky
Breaking news jsou pro twitter docela elegantní formát (*rychle dovnitř, rychle ven*). Má je CNN či BBC.

3. uživatelé twitteru jako zdroj faktů
Crowdsourcing využil např. Patrick Ruffini. Přes twitter získial výsledky z volebních štábů a mohl tak odhadnout výsledky voleb dříve než tradiční média.

4. uživatelé twitteru jako rádci
Novináři se ptají uživatelů twitteru, na co by se měli zeptat v chystaném interview.

5. monitoring nálad
Mashupy jako „Politweets“:http://politweets.com/ agregují množství dat a přinášejí zajímavé výsledky. Proč by to neměla dělat média?

Celý text „v NZZ“:http://www.nzz.ch/nachrichten/medien/das_zwitschern_im_internet_wird_lauter_1.653196.html nebo „na onlinejournalism blogu“:http://onlinejournalismblog.com/2008/01/18/why-journalists-should-use-twitter/