Nativní reklama dobyla další médium: Wall Street Journal

Další významný deník podlehl kouzlu nativní reklamy: o lavírování mezi obsahem a inzercí se pokusí Wall Street Journal. To Washington Post stejný formát po roce od startu inovuje.

Pokud termín nativní reklama neznáte: jedná se o chytřejší verzi starých známých PR článků. Jsou to tedy články psané firmami, ve spolupráci s nimi nebo na jejich objednávku. Objevují se ve stejném prostředí jako běžné redakční články, akorát bývají označené příslušnou nálepkou či jsou opatřené pozměněným designem.

Změna oproti předchozím letům spočívá v tom, že médium obvykle pomocí speciální a oddělené “redakce” dbá na to, aby se výsledný text dal číst… Dobře udělaná nativní reklama se velmi zjednodušeně pozná tak, že ji čtenáři sami dál sdílí.

Wall Street Journal nabízí nativní reklamu v rámci produktu Narratives své divize WSJ. Custom Studios. Prvním klientem je firma Brocade a na webu WSJ zveřejní tucet článků o technologiích a datech. Články označuje štítkem Sponsor Generated Content. Takhle vypadá poutání:

a takto výsledný článek.

Designově nic moc, co? Z toho pohledu je zajímavá novinka od Washington Post, který začal nabízet svůj nativní reklamní formát před rokem (a zove se WP BrandConnect; mimochodem to by skoro stálo za analýzu: které vydavatelství vymyslelo nejhonosnější název pro svou nabídku PR článků). Od redakčního vývoje si nyní vypůjčí formát článku pro dlouhé čtení a nativní reklamu bude vyšívat v podobném stylu.

Tažení nativní reklamy je impresivní a podlehly jí i takové tituly jako třeba New Yorker nebo NY Times. Však zkuste v současné těžké situaci ignorovat něco, co roste o 20 procent ročně…

Nativní meta-reklama: Pokud vás téma víc zajímá, pojďte si o tom popovídat na konferenci IAC, kde budu o nativní reklamě hovořit. Pokud s ní máte vlastní zkušenosti, velmi rád bych o nich slyšel. Napište mi třeba na javurek zavinac zurnalistika.cz.

Tady je časová osa, jak postupně vybraná média začala nativní reklamu akceptovat.

Kdy Kdo
3/2014 WSJ
3/2014 WaPo
3/2014 CNN
2/2014 NBC
2/2014 Guardian
1/2014 BBC
1/2014 NY Times
12/2013 Vanity Fair
11/2013 Time
9/2013 Harpers Bazaar
9/2013 New Yorker
8/2013 Wired
8/2013 Digg
5/2013 Huffington Post
5/2013 Hearst
5/2013 Business Insider
5/2013 Politico
4/2013 Yahoo
9/2012 Atlantic
9/2012 Quartz
9/2011 Buzzfeed
11/2010 Forbes
5/2009 Gawker