Hybridní model předplatného se prý FT.com vyplácí

Když Rupert Murdoch koupil přímou konkurenci **Wall Street Journal** a začalo se spekulovat, že WSJ.com upustí od placeného obsahu, média přetřásala i osud webu **Financial Times**. Volně přístupný web WSJ by FT.com mohl znatelně ublížit. Web FT.com nakonec upravil přístup na web takto:

| neregistrovaní | 5 volných článků měsíčně |
| registrovaní | 30 volných článků měsíčně |
| předplatné | neomezený počet |
| plus první otevřený článek z Google News a několika dalších webů je volně přístupný a nezapočítává se mezi kvótu 5 / 30 článků ||

O smyslu a výsledcích nového systému se „v rozhovoru“:http://www.portfolio.com/views/blogs/mixed-media/2008/01/11/awkward-questions-forfts-john-ridding („via“:http://blogs.pressgazette.co.uk/wire/1586 Martin Stabe) pro blog **Mixed Media** rozpovídal **John Ridding** z Financial Times. Podle něj systém odráží zájem čtenářů o text.

Náhodný čtenář není samozřejmě ochoten zaplatit nic. Z této velké skupiny se odfiltrují ti, kteří si přečtou pět článků a chtějí víc. Prokázali tedy nějakou touhu po kvalitě FT.com. Lze dle Riddinga předpokládat, že pro ně nebude problém udělat další krok: registrovat se zdarma. Pokud přečtou za měsíc více než třicet textů, evidentně považují FT.com za důležité médium a budou ochotni zaplatit předplatné. Dvěma kroky tak FT.com odfiltruje čtenáře až ke stěžejnímu jádru.

Nový model se pozitivně projevuje na návštěvnosti. Zastavil pokles a počet page views nyní míří k **10 milionům měsíčně**, což je stoprocentní nárůst. (ale stále jen 10x více než má třeba Respekt.cz). Nárůst se projevuje i u videa. Týdně si čtenáři pustí 30.000 videí.