Čárkový kód v Sun se ujal

[* http://onlinezurnalistika.pribehy.cz/wp-content/uploads/2008/01/semacode-onlinezurnalistika.thumbnail.png *] Britský deník **Sun** slaví relativní – a pro mě docela překvapivý – úspěch s čárkovým kódem propojujícím noviny s internetem (tzv. *mobile quick-response barcode service*; ale taky *semakód* či *Data Matrix*).

**Co to je**: U článku – třeba reportáže z hokejového utkání – je vytištěný čtverec se zvláštním čárkovým kódem. Ten si čtenář vyfotí. Program v mobilu jej dešifruje a pomocí sms se pak čtenář dostane k internetové stránce, kde si pustí video s góly z utkání.

Novinám by se tak podařilo vyřešit problém, že internetový odkaz v novinách má malou účinnost a noviny neumí přivést čtenáře z papíru na svůj web. Velký potenciál má QR také v **reklamě** (např. vouchery).

Deník Sun začal v prosinci čárkové kódy tisknout a nyní Mobile Today „píše“:http://www.mobiletoday.co.uk/New_Sun_service_merges_print_with_mobile_video.html, že ke službě se registrovalo **11.000 čtenářů**. Čárkové kódy jsou populární především v Japonsku, ale začíná o nich být častěji slyšet i v Evropě. Ve Francii údajně „přichází“:http://www.editorsweblog.org/news/2007/10/mobile_bar_codes_drive_25_of_magazine_tr.php až **čtvrtina návštěvníků** na web magazínů *Public*, *Closer* a *Voici* právě přes semakódy.

Problémy QR:
————-
– nutná instalace čtečky (vyřeší předinstalované čtečky v budoucích mobilech?)
platba za SMS (zvláště u reklamy absurdní) Oprava: SMS nutná pouze jedna, a to při instalaci čtečk i-nigma
– čtverec je docela velký a noviny nemají prostoru nazbyt
– já osobně si radši na mobilu otevřu rubriku sám a konkrétní text/video si dohledám

komentáře 2

  1. Hm, bohužel se mi nepodařilo dohledat, kde jsem k tomu přišel. Úplně vidim tu větu, ale najít to nemůžu. Nicméně teď jsem si k tomu znovu četl nějaké texty a je to chybná informace: SMS je nutná pouze jedna, a to při instalaci čtečky QR i-nigma. Takže v textu škrtám a tobě děkuju. :)

Komentáře nejsou povoleny.