Zisky amerických novin rekordně padají a web nepomáhá

Reklamní zisky amerických novin spadly během půl roku o **tři miliardy dolarů** na 18.8 miliard. Nepříjemné je, že web neplní roli zachránce. **Zisky z inzerce na webu** totiž za druhé čtvrtletí roku 2008 **poklesly o 2.3 %**…

[* http://onlinezurnalistika.pribehy.cz/wp-content/uploads/2008/09/newspapers-sales-decline.jpg .(Pád inzertního výkonu novin) *]:http://newsosaur.blogspot.com/2008/09/newspaper-sales-fall-record-3b-in-6-mos.html

Název mé “přednášky”:http://webexpo.cz/program/#sobota na webexpu 18.10. v 15:00 *”Internet a budoucnost (bez) médií”*, kam vás tímto cynicky zvu, není vlastně až tak provokativní.

Reklamě nerozumím a rozumět nechci, tak se zdržím vlastního komentáře a pošlu vás k zahraničním kolegům. Ale vypadá to poměrně jednoznačně, že tištěná média se ženou do průšvihu.

Obsáhlejší povídání:
* “Newspaper sales fall record $3B in 6 mos.”:http://newsosaur.blogspot.com/2008/09/newspaper-sales-fall-record-3b-in-6-mos.html. Alan D. Mutter
* “Newspaper Sites Post Anemic 2.3 Percent Growth For First Half Of ‘08, But Down 2.3 Pct. In Q2: NAA”:http://www.paidcontent.org/entry/419-newspaper-sites-post-anemic-23-percent-growth-for-first-half-of-08-naa/. David Kaplan. paidContent
* “The perfect storm: Newspapers take a huge hit, print advertising dying”:http://www.inquisitr.com/2907/the-perfect-storm-newspapers-take-a-huge-hit-print-advertising-dying/. Duncan Riley. Inquisitr.
* “Negative Momentum: Newspaper Ad Revenues Gaining Downhill Speed (Even Online Is Declining)”:http://www.techcrunch.com/2008/09/05/negative-momentum-newspaper-ad-revenues-gaining-downhill-speed-even-online-is-declining/. Erick Schonfeld. TechCrunch.

5 Comments

  1. je videt ze tematu asi opravdu nerozumite – v americe se sice snizuje mnozstvi prodanych vytisku, za to online verze techto novin zaznamenavaji rekordni navstevnosti a mnoho spolecnosti jiz prislo na to, ze na internetu se da vydelat mnohem vice. navic v mnoha rozvojich zemich a lokacich jako brazilie nebo argentina dochazi i k 10% narustu prodejnosti klasickych novin…

  2. Obávám se, že jste zápisek četl zbrkle.

    “v americe se sice snizuje mnozstvi prodanych vytisku, za to online verze techto novin zaznamenavaji rekordni navstevnosti”

    Text je o klesající INZERCI a zmiňuje fakt, že klesla inzerce I ONLINE VERZÍ. Rekordní návštěvnost je v tomhle ohledu naprosto nesouvisející věc.

    Ad rozvojové verze: ano, proto také Murdoch třeba investuje do médií v Indii. Problém je v tom, že tenhle text je o USA.

  3. v tom pripade by me docela zajimal zdroj teto informace, na techcrunch.com take neni nic uvedeno. veril bych tomu, ze to bude ve skutecnosti trosku jinak…

Comments are closed.