PR agentury nechtějí přijít o skrytou reklamu na internetu

Zítra to bude měsíc od mého výkopu v kauze falešných blogů. Co se odehrálo nového?

Dnešní “E15″:http://www.e15.cz píše: *”Internetový kodex PR agentur stále chybí”:http://e15.cz/burzy-trhy/internetovy-kodex-pr-agentur-stale-chybi-26026/* (text jsem na webu nenašel, leda si stáhnout PDF **aktualizace**: link nalezen – díky, “jvjr”:http://malyctenar.bloguje.cz/). První dva odstavce:

> Tuzemské PR agentury budou i nadále vstupovat do diskusí na českém internetu. Jejich pracovníci přitom mohou vystupovat i pod falešnými jmény, takzvanými nicky, stejně jako je tomu dosud. Asociace se zatím nedohodla na jasných pravidlech, která by jednoznačně vymezovala působení PR agentur na webu. **Část firem totiž návrh na zákaz používání nicků při internetových kampaních odmítá**.

„Problematiku internetu jsme velmi intenzivně řešili, ale zatím jsme nedospěli ke zcela jednoznačným závěrům. Nejednotný názor je například na otázku, zda se v diskusích bude moci používat takzvaný nick,“ uvedl předseda výkonné rady Asociace PR agentur Vladimír Pavelka. Jména firem, které dohodu o zákazu používíní nicků odmítají, neuvedl. „Na téma internetu chceme připravit seminář, který by měl vše vyjasnit. Uspořádat bychom jej chtěli nejpozději na začátku podzimu,“ dodal.

Zákaz skryté reklamy v kodexu samozřejmě nebude znamenat *reálný konec* skryté reklamy na internetu, ale je to zajímavý barometr vyspělosti zdejších agentur… Kdo nechce čekat na podzimní konferenci, tak ve středu 11. června 2008 začně v Bratislavě “konference Marketingový manažment 2008″:http://onas.etrend.sk/133902/trend-konferencie/trend-konferencia-marketingovy-manazment-2008, v rámci níž se ve 14:00 s kolegy pobavím o firemních blozích a etice. Další projekt je ve stádiu intenzivního kuchtění.

==Výrazný postih nebude==

Pokud jsem správně informován, tak mBank zřejmě definitivně vyměkla a proti Bison&Rose či ČSOB nepodnikne žádné kroky. A to je podle mě hodně velká škoda. Občas se mě někdo zeptá, jestli mi nevadí, že celá kauza je pro ně leda reklama. Fakt, že nenásleduje žádný výrazný postih, takovému pohledu bohužel nahrává. A přitom by to mohl být tak důležitý test právního prostředí… Ohledně rozporu se zákonem “napsal Prague Post”:http://www.praguepost.com/articles/2008/04/30/the-curious-case-of-the-phantom-blogger.php: (omlouvám se za chybějící překlad; otestujte google translate :))

> The European Union is targeting unfair commercial practices, including stealth Internet marketing, with its new consumer protection directive. The legislation comprises a blacklist of outlawed practices, including hidden advertising and advertising disguised as consumers’ opinions. The EU directive became Czech law in February, **placing the Bison & Rose blogs at odds not only with ethics but also the law**. However, it remains to be seen how effectively the new law will be implemented and what positive impact it will have on online marketing. Statistics from the Czech Retail Inspection (ČOI), the country’s consumer rights watchdog, offer a pessimistic perspective. The ČOI imposed an average penalty of less than 2,500 Kč last year, which will likely do little to deter such practices, especially when large companies are concerned.

==Na tiskovce PaySecu byla kauza tabu==
Ad tisková konference PaySecu: moderátorka Ester Kočičková hned na začátku zakázala dotazy na kauzu. Otázky se samozřejmě přesto objevily, ale smysluplných odpovědí jsme se nedočkali. Krátké video z mobilu:

Chování Ester Kočičkové, kterou jsem měl doposud hodně hodně rád, mě zklamalo. Jak “píše”:http://www.aust.cz/2008-04-25/telegraficky-18-24-4-2008/ Ondřej Aust v LN: *”Na tiskové konferenci o systému PaySec („pejsek“) pak nikdo její konferenciérce Ester Kočičkové neřekl, že není v kabaretu. Nejdřív totiž zakázala jakékoli otázky týkající se aféry. Novináře, kteří se přesto kriticky zeptali, pak urážela – v mylném dojmu, že jen vtipkuje.”*

Příští týden už se posuneme do trochu “abstraktnější” roviny a bude následovat zápisek na téma: Jak se mohou čtenářské blogy a jejich mateřská média bránit před skrytou reklamou.

3 responses

  1. No to jsem blázen… Přísámbů, že jsem to vyhledával jak na webu, tak přes gůgl. Pravda, to bylo kolem poledne, večer jsem to nekontroloval. Nicméně díky a já se jdu přihlásit na kurz Vyhledávání pro dummies.

  2. Velmi zajímavé, důležité a aktuální téma. Myslím, že toto rozhodně stojí za větší diskuzi – a to nejen v uzavřeném kroužku PR agentur. Existuje nějaká jejich studie, která by třeba zohledňovala, jestli lidé kvitují tuto formu jejich “marketingové komunikace”?

    Btw: Jak jsme se bavili včera, otevřel jsem tuto diskuzi mezi studenty kurzu podnikatelské etiky na VŠE Praha. O výsledky se rád podělím.

Comments are closed.