Nativní reklama dobyla další médium: Wall Street Journal

Další významný deník podlehl kouzlu nativní reklamy: o lavírování mezi obsahem a inzercí se pokusí Wall Street Journal. To Washington Post stejný formát po roce od startu inovuje.

Pokud termín nativní reklama neznáte: jedná se o chytřejší verzi starých známých PR článků. Jsou to tedy články psané firmami, ve spolupráci s nimi nebo na jejich objednávku. Objevují se ve stejném prostředí jako běžné redakční články, akorát bývají označené příslušnou nálepkou či jsou opatřené pozměněným designem.

Změna oproti předchozím letům spočívá v tom, že médium obvykle pomocí speciální a oddělené “redakce” dbá na to, aby se výsledný text dal číst… Dobře udělaná nativní reklama se velmi zjednodušeně pozná tak, že ji čtenáři sami dál sdílí.

Wall Street Journal nabízí nativní reklamu v rámci produktu Narratives své divize WSJ. Custom Studios. Prvním klientem je firma Brocade a na webu WSJ zveřejní tucet článků o technologiích a datech. Články označuje štítkem Sponsor Generated Content. Takhle vypadá poutání:

a takto výsledný článek.

Designově nic moc, co? Z toho pohledu je zajímavá novinka od Washington Post, který začal nabízet svůj nativní reklamní formát před rokem (a zove se WP BrandConnect; mimochodem to by skoro stálo za analýzu: které vydavatelství vymyslelo nejhonosnější název pro svou nabídku PR článků). Od redakčního vývoje si nyní vypůjčí formát článku pro dlouhé čtení a nativní reklamu bude vyšívat v podobném stylu.

Tažení nativní reklamy je impresivní a podlehly jí i takové tituly jako třeba New Yorker nebo NY Times. Však zkuste v současné těžké situaci ignorovat něco, co roste o 20 procent ročně…

Nativní meta-reklama: Pokud vás téma víc zajímá, pojďte si o tom popovídat na konferenci IAC, kde budu o nativní reklamě hovořit. Pokud s ní máte vlastní zkušenosti, velmi rád bych o nich slyšel. Napište mi třeba na javurek zavinac zurnalistika.cz.

Tady je časová osa, jak postupně vybraná média začala nativní reklamu akceptovat.

[table width=”500″ colwidth=”40|100″]Kdy,Kdo
3/2014, WSJ
3/2014, WaPo
3/2014, CNN
2/2014, NBC
2/2014, Guardian
1/2014, BBC
1/2014, NY Times
12/2013, Vanity Fair
11/2013, Time
9/2013, Harpers Bazaar
9/2013, New Yorker
8/2013, Wired
8/2013, Digg
5/2013, Huffington Post
5/2013, Hearst
5/2013, Business Insider
5/2013, Politico
4/2013, Yahoo
9/2012, Atlantic
9/2012, Quartz
9/2011, Buzzfeed
11/2010, Forbes
5/2009, Gawker
[/table]