Mobil je definitivně nový desktop a dalších 13 drobků o médiích v roce 2015

Nový report State of the News Media 2015 je venku. Co mě zaujalo při letmém pročítání?

    1. 39 z 50 zpravodajských webů má nadpoloviční podíl čtenářů na mobilních zařízeních (pro srovnání: na zpravy.rozhlas.cz je to 37 procent)
    2. report zdůrazňuje, že desktop je důležitý kvůli většímu strávenému času, ale není to až tak přesvědčivé: týká se to poloviny webů, zbytek je rovnocenný a existuje i dost opačných případů (Vice, LA Times, Bleacher Report a další)
    3. solidní zub u žebříčků médií s paywallem: za první dvojicí NYTimes a WSJ s cca 700 tisíci předplatiteli je třetí Boston Globe s 61 tisíci
    4. mobilní reklamy meziročně vyrostly o 78 % a dělají tak 37 % z digitálu
    5. další miláček, video reklama, vyskočil o 56 procent
    6. díky tomu poklesl podíl bannerové reklamy: před čtyřmi roky dělala 63 %, nyní 49 %.
    7. dle SotNM drží 5 firem 61 % celkových digitálních inzertních příjmů: Google, Facebook, Microsoft, Yahoo a AOL.
    8. dominance velkých hráčů je výraznější na mobilní display reklamě: tam na děcka mimo první pětku zbývá 36 procent
    9. přišlo mi, že loňský report byl optimističtější, i papíru dával trochu nadějí. Letos je to ale zase spíš klasika: papíru klesly příjmy o 4 procenta, digitální reklama vzrostla o 18 procent, nicméně nárůst v digitálu nenahrazuje propad v papíru

  1. noviny si lidé stále čtou hlavně na papíře (2013: 55 procent, 2014: 56 procent)
  2. v USA se daří britským webům (DailyMail, Guardian, Telegraph, Mirror a Independent patří mezi nejúspěšnějších 25)
  3. podcasty poslouchá 17 % Američanů, aspoň jeden někdy slyšela třetina, povědomí o nich má 49 %
  4. podcasty NPR vyrostly meziročně o 41 procent na 53.5 milionu měsíčně. Údaj za prosinec 2014 už je dokonce 63,7 milionu. Kdo někdy slyšel třeba Invisibilia, asi se moc nediví. Boží.
  5. online rádio poslouchalo 53 % Američanů, v autě pak 35 %

Tu je vše a tu je pro připomenutí loňský výcuc. A tu je konec tohoto textu: .