Google experimentuje s čárkovým kódem v novinách

[* http://onlinezurnalistika.pribehy.cz/wp-content/uploads/2008/01/semacode-onlinezurnalistika.png .(Semakód této stárnky) *]Méně známou aktivitu **Googlu** je jeho snaha prodrat se do světa reklamy v tištěných médiích. Jedna z taktik, která mu má napomoci, “budou mobilní kódy”:http://www.google.com/adwords/printads/ads/barcode/, které čtenářům umožní pohodlný přechod z tisku na web. “Po Británii”:http://online.zurnalistika.cz/7/carkovy-kod-v-sun-se-ujal/ se tak začíná debatovat o mobilních kódech i v USA.

Zajímavé je, že atmosféra kolem 2D kódů je v USA jiná než v Británii. Zatímco v Británii si pochvalují relativní úspěch deníku Sun a pokračují v dalších krocích (BBC “má 2D kódy”:http://derivadow.com/2008/01/21/qr-codes-for-bbc-programmes-and-some-other-stuff/ k televiznímu programu, Sun “získává”:http://80.244.186.153/New_Sun_service_merges_print_with_mobile_video.html zajímavé inzerenty), v USA “přivítali”:http://www.techmeme.com/080129/p121#a080129p121 2D kódy se směsicí pochyb a posměchu.

V paměti bloggerů a publicistů totiž zůstává zkrachovalý pokus firmy :CueCat z doby internetové bubliny. Srovnání ovšem trochu pokulhává. Ke čtení přes :CueCat byla potřeba zvláštní (a dost “obskurní”:http://en.wikipedia.org/wiki/CueCat) čtečka. Nyní je bariéra menší: čtečku mají všichni (mobil) a internet mají stále častěji přímo v ní, takže zbývá jen vybavit mobil vhodným softwarem.

Které české médium bude jako první vážně experimentovat s 2D kódy?

Záznam z tiskové konference: