Account manažer Bison & Rose věděl o falešných blozích

Agentura Bison & Rose vydala tiskovou zprávu ke kauze falešných blogů. *”(…) tyto praktiky probíhaly **s vědomím příslušného account manažera**, který k nim využil celkem dvou externích spolupracovnic agentury (stážistek),”* stojí v tiskové zprávě. Za prohřešek se firma **omluvila**. *”Agentura toto jednání odsuzuje, považuje je za porušení etického kodexu PR praxe a uvědomuje si svou odpovědnost za ně,”* píše v prohlášení Roman Šmíd z B&R. Přikládám celé znění tiskové zprávy.

> “Agentura Bison & Rose zjistila, že její pracovník při práci pro jednoho z klientů postupoval v rozporu s etickými principy PR praxe. Úkolem jeho týmu bylo v rámci podpory nového produktu oslovit novináře, opinion makery a nezávislé bloggery s nabídkou testování produktu, informací a argumentů. Namísto toho, ve snaze vykázat lepší výsledky své práce, vstupoval na veřejné blogy a umisťoval na ně vlastní texty pod falešnými identitami. Interní vyšetřování odhalilo selhání kontrolních mechanismů, jež neetický postup včas neodhalily a nezabránily v jeho provedení.

Na problém agenturu upozornil internetový novinář. Vedení agentury provedlo ihned bleskové šetření, podle něhož šlo o individuální aktivitu jedné z externích spolupracovnic agentury. V tomto smyslu agentura bezprostředně informovala média.

Následná hloubková kontrola procesů vyústila ve zjištění, že tyto praktiky probíhaly s vědomím příslušného account manažera, který k nim využil celkem dvou externích spolupracovnic agentury (stážistek).

Agentura toto jednání odsuzuje, považuje je za porušení etického kodexu PR praxe a uvědomuje si svou odpovědnost za ně.

Kromě interních opatření, jež spočívají zejména ve finančních i kázeňských postizích, dále v opakovaném proškolení všech zaměstnanců a spolupracovníků v oblasti etických principů PR praxe, je agentura připravena podstoupit mimořádný nezávislý audit interních procesů.

Agentura informovala o svém postoji a navrženém postupu orgány Asociace public relations agentur a bude respektovat doporučení, které v této otázce příslušné orgány asociace zaujmou.

Agentura Bison & Rose profesionálního selhání svých spolupracovníků lituje a přeje si ujistit všechny subjekty na trhu, že učiní vše pro to, aby se podobná situace neopakovala.

Praha, 17. dubna 2008
Ing. Roman Šmíd
managing director”

5 Comments

  1. A tomu se jinak rika “(ne)zvladnuti krizove komunikace”… to je tak, kdyz uz neni skutecne kam uteci. Cili ted zodpovednost na jednom accountovi. Jake z toho asi vyvodi agentura zavery… mimo teto tiskovky? :o)

    Vskutku vtipne – PR agenutra nejdrive ukaze naprostou neschopnost, neb umeni PR spociva prave v tom, ze by cilova skupina o nejakem PR vlastne ani vedet nemela a on se nam stal pravy opak, ktery se zvrhl v naprostou frasku. Jiste, Bisoni nejsou jedini a asi nebudou ani posledni. Tak jako tak prokazala tahle agentura, ze tomu jak se dela PR (na Internetu) a) nerozumi b) neumi c) nepochopila zadani “oslovit bloggery” d) vsechny predchozi moznosti.

    Aby tomu nakonec dala korunu, vydala nejdrive prostrednictvim sveho sefa zpravu, ktera ukazovala prstem na jakousi externistku… (btw. uz ma nekdo jeji jmeno?) a az v momente, kdy maji Bisoni jasne stazene gate, kdy nam tady cisar chodi nahy, kdy na nej krici nejedno dite (blogger)… a odvazim se tvrdit, ze i po natlaku ze strany CSOB (ze jim to taky trvalo…) prijde konecne nejake to: “ANO – PODELALI JSME TO”…

    Nu soudruzi, ze Vam to ale trvalo :o)

    Na druhou stranku se tohle faux-pas jednoho dne bude zcela jiste ucit na skolach – respektive jak se PR delat NEMA ;o) (ac pravda i negativni PR, taky PR, ze ano Bisoni?). Ostatne kazdy ma narok na svuj zpusob, jak vstoupit do dejin :o)

  2. Jsem rád, že lidé na blogu Deníku přistupují k blogu hodně osobně a upřímně.

    To co udělala zmíněná PR agentura považuje za velmi vážnou chybu. Nechci zde rozebírat, jak asi muselo na poradách této agentury probíhat dokladování zdrojů, to je jejich věc.

    Ale že v tiskové zprávě nezazní jediné slovo omluvy pro bloggery, to považuji jako jeden z administrátorů blogu Deníku za naprosto nepochopitelné.

    Konstatovat, že agentura někoho podvedla, ale neomluvit se tomu, koho podvedla, lze vykládat různými způsoby.

    Předpokládám ovšem, že tento přístup skutečně bude ve smyslu posledního odstavce tiskové zprávy B&R oním: “ujištěním všech subjektů na trhu”.

  3. “…dále v opakovaném proškolení všech zaměstnanců a spolupracovníků v oblasti etických principů PR praxe…”

    ujmeš se toho, adame? ;)

  4. No ale zase aspoň že něco vůbec řekli – praxe je často taková že strategie zatloukat zatloukat a zase zatloukat je nejúspěšnější :)

Comments are closed.