A je to tady. První významný deník ruší tištěnou verzi

Americký deník **Christian Science Monitor**, ověnčený sedmi Pulitzery a stoletou tradicí, v dubnu skončí. Nahradí jej nový týdeník a posilněný web **”csmonitor.com”:http://csmonitor.com**. Máme tu první významný deník, který se rozloučil s tiskem.

Co se týče návštěvnosti a ztrát, CSM zas až tak moc neriskuje. Zatímco prodaný náklad tištěné verze postupem doby spadl až na kritických 56.000 výtisků, návštěvnost webu vzrostla ze zhruba 400.000 unikátních návštěvníků na 750.000. Počet zobrazených stránek se odhaduje na tři miliony. Deník vykazuje ročně mnohamilionové ztráty. Nekonkurenceschopný byl i co se týče uzávěrky, kterou měl už v poledne.

CSM je ovšem hodně atypický příklad. Je koncipován jako neziskový, jeho vydavatelem je církev a ta ho také dotuje. Motto deníku zní: “Injure no man, but bless all mankind.” Naprosto atypické též je, že deník vydělává výrazně více na předplatném než na inzerci. Je tak v hodně jiné situaci než ostatní deníky, které mají více než 90% zisků z tisku.

CSMonitor.com čeká několik obtížných úkolů:

– navýšit návštěvnost webu do pěti let na 20-30 milionů zobrazených stránek
– promyslet únosný ekonomický model
– překopat složení redakce (ano, budou následovat výpovědi)
– zaměřit se více na zpravodajství. Silnou stránkou CSM bývaly analytické články, typickým zpravodajstvím nikdy až tak nevynikal

==Další čtení==

– “Monitor shifts from print to Web-based strategy”:http://www.csmonitor.com/2008/1029/p25s01-usgn.html. CSMonitor.com
– “Christian Science Paper to End Daily Print Edition”:http://www.nytimes.com/2008/10/29/business/media/29paper.html?_r=1&partner=rssnyt&emc=rss&oref=slogin. NY Times
– “Christian Science Monitor Drops Weekday Edition For ‘Print Weekly, Online Daily’”:http://www.paidcontent.org/entry/419-christian-science-monitor-shifts-from-daily-paper-to-print-weekly-onlin/. PaidContent.
– “The Christian Science Monitor to Become a Weekly”:http://www.businessweek.com/bwdaily/dnflash/content/oct2008/db20081028_224442.htm. BusinessWeek
– “The Monitor Flips the Switch”:http://www.contentbridges.com/2008/10/the-monitor-flips-the-switch.html. Ken Doctor
– “Christian Science Monitor will stop printing daily”:http://www.reuters.com/article/domesticNews/idUSTRE49R6OY20081028?sp=true. Reuters

4 responses

  1. Pořád se podle mě najde nemalá skupina lidí, včetně mě, pro kterou je i tak nějak příjemné koupit si na rohu papírové noviny a “postaru” si je prolistovat ve své oblíbené kavárně. Jo, různých čteček bude víc a víc, ale papír jen tak nezmizí, jednoduše proto, že o něj ten zájem bude. Snad :-)

Comments are closed.