Steve Ballmer: Papírové noviny do 10 let vymřou

6. 6. 2008 v 18:06  |  Jste v rubrice Trendy  |

Když byl šéf Microsoftu Steve Ballmer nedávno v Praze, dostál sice své pověsti showmana, ale to, co říkal, žádnou velkou odezvu nevyvolalo. Včera, při debatě s redakcí Washington Post, byl ve větší ráži. Když se ho ptali na jeho vizi budoucnosti médií, řekl:

There will be no media consumption left in 10 years that is not delivered over an IP network. There will be no newspapers, no magazines that are delivered in paper form. Everything gets delivered in an electronic form.

Tedy: do deseti let nebudou žádné papírové noviny, žádné deníky a časopisy. Všechno bude v elektronické for­mě.


Ohlasy:

A jak to vidíte vy?

Tags: , , , , , , , ,

Zaujal vás zápisek? Lajkujte.



Reakce

23 Responses to “Steve Ballmer: Papírové noviny do 10 let vymřou”

  1. Pavel Cvrček (JasnaPaka) on Červen 6th, 2008 18.33

    Dá se souhlasit jen částečně. Tištěná periodika ustupují těm internetovým. Asi nejvíc je to patrné u IT magazínů, nejméně pak asi u ženských magazínů. Že do 10 let vymřou IT magazíny si představit dokážu, u ženských magazínů nikoliv. Co se týče klasického denního tisku, tak tu podle mě bude také ústup, což pravděpodobně ohrozí řadu periodik (zvláš't u menších trhů), ale stále tu bude dost lidí dávajících přednost papíru před Internetem.

  2. Timy on Červen 6th, 2008 18.50

    vymizet, ne vymyzet :-)

  3. Misha on Červen 6th, 2008 18.52

    Deset let je krátká doba. Před deseti lety jsem četl Reflex a občas nějaké noviny. Dnes čtu Reflex, občas nějaké noviny, ale taky Golf Digest, Wired, BIZ, občas Týden nebo Ekonom. Na netu trávím celé dny v podstatě od začátku produktivního věku, ale ten zvyk konzumovat informace z papíru je stále silný.

    Takže jednoho dne se to stane, ale za deset let to nebude.

  4. Adam Javůrek on Červen 6th, 2008 19.11

    2Timy: neuvěřitelné, co se mi povedlo. Hodlám to hodit na fakt, že je pátek večer. :) Opraveno, díky.

  5. Adam on Červen 6th, 2008 19.32

    Mnohem lépe se mi čtou informace na papíře než na internetu, už jen kvůli tomu že se s nimi mohu pohybovat. A myslím že nejsem sám :)

  6. Bruinee on Červen 6th, 2008 20.21

    Podle me je to naprosty nesmysl… Ja napriklad ctu noviny a casopisy jen po ceste nekam – po ceste do prace, do skoly, v metru, pri cekani na nejakou schuzku, atd… Nedovedu si predstavit, ze za 10 let bude technika tak daleko, ze to bude mit jine reseni.

    Druha vec je ta, ze me nebavi koukat porad do monitoru, takze si stejne hodne veci tisknu a pak si je prectu nekde pozdeji.

  7. John on Červen 6th, 2008 22.17

    Ctu uz ted vse pouze na notebooku nebo z telefonu, takze cokoli tisteneho pro me ztratilo smysl, nekupuji casopisy ani noviny, pravda kdyz se mi dostane neco pujceneho do ruky tak si prectu, takze zadna zasadovost ;-) ale kdyby nebyly tistene veci tak s tim nemam nejmensi problem. Takze tohle neni vize, to je prirozeny vyvoj.

  8. Radim Smička on Červen 6th, 2008 22.44

    Mně se na tom monologu líbí jaký důraz dává Ballmer na vyhledávač a na něj napojený marketingový systém. Vždycky se musím pousmát nad tím jak někdo navrhuje aby Microsoft vyhledávač zabalil a outsourcoval to Googlu (podobné nesmyslné názory jde slyšet i u fulltextu Seznamu). Trochu poslední dobou nechápu ani manažery Yahoo, proč vlastně testují ve svém vyhledávání Google Adwords, už svůj systém odepsali a hodlají se už jen pomalu potápět? Krátkodobě to určitě může vylepšit zisk, ale z dlouhodobého hlediska … .

  9. Kalmir on Červen 7th, 2008 7.35

    Je pravda, že i mě denně překvapí, nakolik se internet stává… běžnou součástí života? To ne, to už je dávno. Čím dál větším činitelem. Vizionářství k rozvoji patří, ale nenechal bych se jen tak snadno unést (sám s tím mám problémy). Web tu máme 18 let. Papír přes 1500 let.

    Především je tu ten zásadní rozdíl ve fyzikálních vlastnostech. Já číst noviny na záchodě, u jídelního stolu, ve vlaku, u rybníku, v kavárně určitě nebudu. Neni to staromódnost, je to pohodlnost (a ta má lví podíl na všem, dělám :). Papír je příjemnější, praktičtější a voňavější než „plech“.

  10. Adam Javůrek on Červen 7th, 2008 8.19

    Ad Radim Smička a význam vyhedávače – naprostý souhlas. dtto opomíjený (a v budoucnu dost možná mnohem silnější než dnes) význam vlastnění freemailů.

  11. Adam Javůrek on Červen 7th, 2008 8.32

    A jak to vlastně vidím já… :)

    Na osobní rovině: U mě je převládající pocit ten, že je mi to víceméně jedno. Pokud se to nedotkne kvality informací, které dostávám, tak je mi to fuk.

    A čistě „statisticky“ (zda k tomu dojde, nebo nedojde): jistě nezmizí úplně úplně a některé typy tiskovin zůstanou. Jestli se to ale bude týkat i deníků, těžko říct. Já jim teď dávám tak o deset let víc času než Ballmer, ale zítra to může být jinak. :) Je tam spousta neznámých (např. jak se vyvine a ujme digitální papír, jak bude blízký tomu reálnému, …) na to, abych si troufl tipovat.

    Ať tak či onak, je nutné s tím počítat.

  12. Martin Hassman on Červen 7th, 2008 11.36

    Mě spíš než úvahy, kdy dojde ke dramatickému přesunu papírových nosičů informací na nosiče elektronické, zajímá, co se následkem toho změní. Napadá mne třeba, že noviny vydané na papíře nelze již opravit, elektronickou verzi lze opravit nebo změnit (třeba cenzurovat a la Orwellův model přepisování historie). Zprávy v tištěném médiu mohu těžko komentovat, ale cokoliv online mohu postnout na Digg a rozproudit diskusi (pokud provozovatel sám diskusi nepodporuje). Určitě byste přišli na víc věcí. Zajímá mne, jak se ty změny v globálním měřítku projeví.

  13. Ondra on Červen 7th, 2008 12.51

    Noviny ani časopisy nikdy nevymřou, to jest věc jasná.

  14. Laďa on Červen 7th, 2008 14.13

    10 let je opravdu hloupost. Spíše dojde k ještě větší specializaci a zanikne pouze bulvár. Kvalitní časopis je pro mě nesrovnatelný s jakýmkoliv online materiálem – křídový papír, nádherné fotografie… Spoustě čtenářů jde o jakýsi vyjímečný moment, odpoutání se od online světa.

    Já si budu papírové noviny/časopisy kupovat i za 50 let.

  15. Martin Kopta on Červen 7th, 2008 15.10

    U hudby nedává jiná cesta šíření než IP síť smysl už dlouho, a stejně se prodávají vinyly. Neprodá se jich tolik jako kdysi a nezanikly.

    Totéž se dá říci o fotografii. Sice zaniká film, ale podívejte se v drogerii, kolik je tam obálek s tištěnými fotkami k vyzvednutí.

    Takže je dost možné, že ani noviny a časopisy úplně nevymřou (a knihy a terestricky a satelitně šířené vysílání a nástěnky a pouliční sirény a klepy a…).

    Zajímá mě opravdu spíš úhel pohledu, jak ho nastínil Martin Hassman. A připojil bych k tomu ještě otázku: Jaký typ obsahu se přes IP síť šířit nebude?

  16. Edie on Červen 7th, 2008 20.09

    Patřím mezi ty mladé a nemyslím si, že by noviny do 10 let vymizely.
    I v „naší“ generaci se najde plno lidí, kteří ocení informace v jiné podobě než jenom z obrazovky.

  17. jasu on Červen 8th, 2008 10.12

    Noviny jsem si kupoval a četl desítky let. Důchodové příjmy mě přiměly změnit hlavní zdroj získávání informací. Časopisy ale s manželkou čteme – podle svých zájmů. Souhlasím s Ediem a dalšími, že písmenka tištěná na papíře mají svoje nenahraditelná specifika a právě kvůli nim jen tak nezmizí.

  18. Balik on Červen 8th, 2008 10.21

    Nicméně se dlouho mluví o elektronickém papíru a pak by tisk opravdu vymizel a záchod by zůstal záchodem. Jen bysme místo tun novin ve skříni měli jeden „měkký displej“ (nevím jak to nazvat) a tam vše, jelikož se mluví o tom měděném drátku jako úložišti dat, takže 10 let a půjdeme do sběrny odpadu :-)

  19. Balik on Červen 8th, 2008 10.22

    Druhou věcí je, že jinak než na papíře informace do budoucna stále uchovat neumíme. Ačkoliv txt. soubory mohou pocházet z doby před 12 lety a dnes je lze přečíst, tento aspekt je ještě dost nevychytaný.

  20. numero on Červen 8th, 2008 21.50

    Možná v Silicon Valley noviny za deset let mít nebudou, ale já osobně si rád po pů dni ve škole a půl dni u PC lehnu na postel a pročtu si Mladou Frontu (Starého Frantu?).

  21. nxt on Červen 9th, 2008 13.57

    Do deseti let vymizi tak akorat MS v pripade, ze ho i nadale povede Steve Ballmer…

  22. Ján Varhol on Červen 12th, 2008 20.25

    Som veľký fanúšik blogo v e-bookov, ale pokiaľ bude papier, tak sa naň bude tlačiť. Možno neskôr vymyslia elektronický papier, ale stále to bude tenký plátok, na ktorom bude text. Pre mňa nie je relax prečítať časopis v pdf-ku na počítači.

    Rádm si sadnem do kresla, alebo sa zvalím na posteľ a čítam si tlačenú knihu, alebo časopis. A cesta vlakom bez čerstvých veľkých novín pre mňa ani nie je to ono. A nemám 45 ale 22 rokov.

  23. janek on Červen 13th, 2008 6.10

    Neříkal to někdo již před deseti lety?!

Napište komentář